Frukost i Hörnebo......

.....blev det idag, då jag fått en inbjudan att äta detta i samband med överlämnande av det "försenade" paketet.
Men innan dess hann jag handla krögarfilé hos Slaktar'n och kolla rean på Förr&Nu. 
Lite tråkigt väder är det idag, regnar av och till.
Mätt och belåten efter frukosten och en pratstund, åkte jag först till Second hand där jag kom undan utan att betala något alls. Fick inget med hem heller ska kanske tilläggas......
Tittade in till A&T Textil som hade tillfällig rea i närheten och hittade två framtida presenter.
Vid hemkomst satt maken i en trädgårdsstol och ansade/rensade häcken inför plattläggningen. Det ska även finnas en kommunal "vattenkran" där någonstans, som han letat efter i flera dagar. Dock utan att hitta något, inte ens ritningar där det finns med hjälpte i sökandet.
Vi får bara hoppas att plattläggarna också misslyckas med att träffa på den........
Sonen var på en snabbvisit i morse, påväg till Stockholm för att kolla efter ny bil. Endast maken pratade dock med honom, eftersom jag fortfarande halvsov vid den tiden och han hade hyfsat bråttom att fara vidare.
Nu går tvättmaskinen för högvarv och kaffet är klart.
Packningen nästan klar för min del, maken har inte börjat än........
 
Lite blandat "fredags-mys".........
 
Jag "pratade" med familjens fågel, i väntan på frukost......
 
Såhär ser det ut nu på vår uppfart.
 
Det gror i grönsakslandet. Koriander, persilja, gräslök, dill, sallad, bönor och en pumpa har börjat titta upp.
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0