Fullständigt klart och.......

....bevisat, man ska inte vara ledig från jobbet. Om man inte gillar extra allt i högar då man kommer tillbaka och en telefon som inte kan hålla käften, som extra krydda.
Welcome back! big time.......
Erkänner villigt att det inte riktigt är min grej, har nog aldrig varit och nu anser jag mig "för gammal för rat-racet".
Men mitt i allt kaos går tiden fort och det blir strax lunch (även om frukosten höll på att ""frysa inne" där ett tag).
Nu får jag försöka återhämta mig och ladda upp med ny näring, till eftermiddagens återstående timmar.
I matlådan finns stuvad blomkål med prinskorv och den är på värmning nu (as we speak).
Får hålla ut tills nästa vecka då det kommer permanent förstärkning till kontoret. En ny kollega/allt-i-allo-assistent med lika flytande arbetsuppgifter som mina, ja kanske till och med ännu mer flytande.....
Handlade lite på hemvägen och kom sen hem till nästa kaos, plattläggare. Visserligen "bara" utomhus, men ändå.
De trodde att de skulle hinna klart denna veckan dock.
Blir fint med symötesgäster onsdag och sonens utrikes ifrån kommande nattgäster på torsdag, mitt i all röra. Hahahahaaa! 
 Men Inga lät sig inte hejdas, hon gjorde "het" köttfärsgryta à la Kajsa Varg.... av det (som för övrigt) behövde tas omhand, från kylskåpet.
Smakportionen var ok, precis på gränsen för hur mycket kryddning jag tål.
Strax ska jag unna mig lite fortsatt rensning i syrummet, innan teven får sitt......
 
Titta vad jag hittade i röjningen. En biljett för parkering på egen risk på havsbotten vid ebb. Det är arton år sedan, men ett helt pund kunde de med att ta betalt. Ingen annan parkering fanns i staden så.......
 
Allt grus från uppfarten i små bärkassar och reklamskylt i trädgården på plats.
 
En gigantisk hög med stensättarsand istället och nu klockan sju på kvällen kör de med "tillplattaren". Det vibrerar i hela huset och låter.....en del. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0