Gäst i stugan......

....har anlänt och jag hoppas att hon sovit gott första natten.
Hon och hennes arbetsgivare kom på visit igår kväll och i väntan på att de skulle dyka upp, satte jag mig i fåtöljen och tittade på teve.
Så var i alla fall tanken, men rätt som det var ringde det på dörren....... och då vaknade jag.
Det är skönt med power-naps.....
Nu hade jag tänkt att vi skulle "inviga" vår nya stenläggning med fika i fint väder, men så tyckte inte vädret. 
Det fick bli runt köksbordet i alla fall, trots att det ska vara sommar. Mörka moln tornade upp sig på himlen och det kändes faktiskt nästan som höstmörker...redan.
Strax innan jag hittade sängen kom så en ordentlig åskskur och lite muller, men idag skiner solen igen.
Det kan jag se genom kontorsfönstret......
Jobbmängderna följer sitt mönster, så idag är det lugnare på telefonfronten och då får man undan lite liggande papper. Frukost vid vanlig tid idag (runt halv tio), igår var det mer försenat elvakaffe....
Men eftersom aldrig den ena dagen är den andra lik, så ökade det på med telefonsamtal runt lunchtid och sysslolös behövde jag aldrig vara......
Nu hemma igen efter att ha fyndat en leksak och en present på second hand då jag passerade.
Maken hade baxat bort en syren och var lite sliten, men skulle precis på fotboll så han repar sig nog.
Själv ska jag fixa matlåda och sen är det "sommartisdag" på teve. Husletarprogram i England, allsång och Midsomer Murders. Därefter sängen nästa........
 
Ska bli gräs så småningom efter syrenen och borttagna plattor.....
 
Fina blommor, men stenarna behöver ordnas lite......
 
Bra val med isbegonior hos lobelian. Ser riktigt ordentligt ut (så länge det varar....)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0