Utrikes gäster och nästan klart.

Stenläggningen är nästan klar, bara en liten bit kvar och framåt elvatiden ikväll anlände sonen med två gäster.
En från England och en från Norge. 
Vi fikade lite (jag och maken drack kaffe och dom Prosecco) innan det var dags för mig att gå till sängs. De skulle fortsätta kvällen med ett bastubad innan sänggående i gäststugan.
Imorgon fortsätter de till LAN i Jönköping och därefter någon annanstans. Sonen har två veckor semester (fick vi veta) och kanske kommer de hit en tur till, eller drar till något annat land.....
Väldigt flexibla planer alltså.
Det är tur att det var sista morgonen den här veckan jag måste gå upp tidigt. Det var "änna" segt i morse, om man säger så......
Nu börjat det närma sig lunchdags och idag kröner vi veckan med en gourmet-portion från frysen.
På hemvägen ska jag hämta thai-mat och så blir det nog ett glas vitt. Vi får hoppas att det är dags att fira den helt färdiga nyrenoverade uppfarten, då jag landar därhemma.
Ja för det är väl bäst att fira innan räkningen kommer, för då är det plötsligt inte så roligt längre. Men vi kommer att komma över det och istället njuta av en rejäl ansiktslyftning för fastigheten. Dock för ju detta med sig att andra "sunkiga hörn" framträder lite för markant och pockar på åtgärder.
Men en sak i taget.......
Ser fram emot att dekorera med vacker växtlighet i nya krukor så småningom, på det fina underlaget.
Runt halv sex ikväll var de klara med jobbet och hade åkt iväg, innan vi fick tacka för ett gott arbete. Nu har bilarna fått flytta hem igen.
Mätt och belåten sitter jag nu framför teven, med bigarråer och platt persika till efterrätt.
 
Titta vad fint de har lagt sten runt cementröret.....
 
En liten skymt av en del av student-cortégen, fick jag genom kontorsfönstret.
 
Klart.....dammigt, men klart......
 
Snyggt, rymligt och prydligt. T.o.m. soptunnan har fått sin egen vrå.
 
....och så fick bilarna flytta hem igen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0