Efterlängtad dag.......

....hela veckan har jag längtat efter nästa fredag och idag är den äntligen här igen. Huvudvärken vill dock inte riktigt släppa, utan ligger där och "molar" trots fler piller.
Men om några timmar får jag slippa prata med folk i telefon på två dagar i alla fall och sen är det bara måndag att "härda ut" innan jag får respit i två veckor.
Nu ska jag snart äta "stek" till lunch och sen bunkra lite livsmedel inför helgen. Imorron blir det bara skrota därhemma och packa har jag tänkt, men man vet ju aldrig om planer går i lås.
Och apropå ingenting.....Hur många gånger kan man behöva förklara för en del:
a) Var tunnan ska stå tömningsdagen och från vilken tid
b) Vad man får lägga och inte lägga i respektive tunnor
c) Vilken dag bilen kommer och tömmer.
Har precis haft säkert det femte- sjätte samtalet med en och samma kund om dessa frågor och hen fattade absolut ingenting, kan man konstatera nästa gång hen hör av sig igen.
Sen är det mycket märkligt att det skulle vara bara deras tunnor, bilen "glömmer", typ varje gång i detta samhälle.
Jag blir sååååå trött.........
Skönt att det är fredag....eller hur?
Beställt hämtmat på "Bell Pepper", om en halvtimma väntar "fredagsmys" i form av två sorters kycklinggryta och glass till efterrätt. Hoppar nog över vinet idag, eftersom inte huvudet är helt hundra än.
Men vatten är gott när/om man är törstig, så......... 
 
"Torsdagsmys": Grillkorv och stuvad vitkål.....
 
Fredagslunch i låda.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0