Konferensresa på g........

.....fick jag veta idag på jobbet. I slutet av april några dagar utanför svenska gränsen, mer information kommer så småningom.
Kolliderar dock med barnvaktsuppdrag i huvudstaden, som maken enhändigt får ta sig an då. Han var väldigt stursk i kommentaren, att det skulle gå galant utan några "blöjpresenter i fast form" att ta hand om (alldeles själv). 
"För de brukar vänta med sådant, tills ordinarie skötare återvänder".......ja alltid bra att vara optimist.
Men man kanske inte kan ha tur, alla gånger.
Hursomhelst: Resor är en typ av "morot" som jag utan problem kan hantera ett helt knippe av.
"Keep them coming" bara.........
Nu är det lunchdags med vårrullar och grönsaksris ganska starkt kryddade, vi får se vad min lunchkompis tycker om resterna. För egen del ska det nog gå ner, trots att jag är lite mesig när det gäller stark kryddning.
Testade ju ett litet smakprov redan igår.
På agendan för "after work" står en fika med kompisen på kondis, innan hon drar söderöver på arbete igen.
Ska väl vara rättvist menar jag, maken äter ju lunch på lokal idag så.
Vi satt och tjatade/fikade en dryg timma. Dessutom fick jag en födelsedagspresent, som jag sett på bild tidigare då tillverkaren (som är gemensam vän till oss) lade ut hantverksalster på sin Facebook för ett tag sedan.
Mycket fint smycke, som nu hänger runt halsen på tanten.
Tack till både givare och silversmed.
Då återstår bara vad som ska serveras i matlådan imorron till lunch, innan fåtöljen får sällskap. Fisk kanske.....?
 
Här är det fina smycket........
 
Två mössor klara i en nypåhittad modell....till produktutprovarna i huvudstaden. Bara sockar och vantar kvar i den blå/grå färgen nu......sen blir det brev på posten.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0