Lördagsutflykt........

.....till loppisen bara. Maken frågade om han skulle följa med och varför inte tänkte jag då.
Vi hann dock inte ens halvvägs ner dit, förrän han såg ett gäng "gubbar" påväg att ta en promenad. Då hakade han på dom istället och lika bra var väl det, eftersom han inte är särskilt loppis-intresserad.
Jag gjorde mer än gärna varvet på egen hand därnere. Det visade sig att Hjälpstickan hade möte och satt runt ett bord i fiket med var sina stickningar.
Kände flera av dom och de tyckte jag skulle slå mig ner en stund, trots att jag inte hade nån stickning med mig.
Satt där ett bra tag och pratade medan jag drack kaffe och åt en bulle.
En av traktens två garnaffärer fanns också representerad på loppisen, dagen till ära och det var ju omöjligt att gå tomhänt hem. Så nu har jag köpt garn till en liten tröja som (delvis iallafall) ska påbörjas/stickas vid sydliga breddgrader. Har en idé i huvudet........börjar nog på den under fotbollsmatchen på teve om en stund. Det är kval till VM för Sverige mot Vitryssland (herrar).
Annars fortskrider även packningsplaneringen inför tisdag. 
 
"Fredagsmys" från Fagersanna-restaurangen......gott men lite starkt för känslig tant....
 
Hade du nå't eller?.....varför öppnar du annars altandörren?
 
Halvsol och tio grader i skuggan, föranledde lite utevistelse.
 
.Nä jag tog bara en bulle till kaffet, men "stick-tanterna" beställde räkmackor (alldeles nygjorda dessutom)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0