Så ringde det......

.....en doktor från vårdcentralen nu i kväll, som ansåg att det nog kanske behövdes ett litet piller framöver om inte nästa mätning visar exceptionellt bra värden. EKG var bra så inget akut problem sa han, men på sikt behövde nivån åtgärdas på trycket. Då får vi se om det ligger ett recept och väntar på mig, då jag kommer hem från semestern. Ha en bra sådan avslutade han med att önska.
Sen blev det inspelade "Camping queens" och nu landskamp Tyskland-England, där England har haft bäst chanser i första halvlek.
Förflyttar mig nog till sängen i halvlek, så kommer garanterat att somna ifrån den andra...... 
Imorron tar vi oss an torsdag då.
Och visst somnade jag innan matchen var slut, men hann uppfatta att Tyskland gjorde mål och det var Podolski, som avslutade sin landslagskarriär på bästa sätt. Dock fick England se sig besegrade i och med detta mål, men "bara" en träningsmatch så......
Torsdagen är nu till hälften avklarad, men med huvudvärk och trots piller, vill det inte ge med sig riktigt.
Har idag lyckats städa i gamla papper som legat flera veckor på skrivbordet, utan tid för genomgång.
Nu kanske det finns möjlighet att få ta del av kontorsstädningen under bortavaron.
Har avstått denna sedan januari, bara dammsugning av golvet, har varit möjlig i min röra.
Sol på altanen med 24 grader varmt en liten stund. Hann dock inte dricka kaffe där, för jag hade date med mina stavar. Vi skulle gå till affären och lägga på två brev. Fyra dagar i rad har vi nu haft date......kanske blir nå't långvarigt.
Hög tid för Inga att ta tag i och göra lite ordentlig mat tills imorron. Mot spisen.........
 
Då har de kommit för säsongen....skränfinkarna. Vilade ute på sjön i arla morgonstund.
 
I mörkret igår kväll fick vi en pinne med grön topp på tomten. Det var ett gäng med ficklampor som smög omkring. Här ska det alltså grävas för fiber......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0