Snöstorm.....bläääää!

Var ute med soppåsen till tunnan sent igår kväll och då hade det redan börjat snöa.
Nu mitt på da'n håller det fortfarande på och det har blivit en "lay-in" i sängen för att glo' på Vasaloppet, istället för att göra nå't vettigt.
Kanske ska pallra mig upp och fixa lite middag, medan maken är ute och tampas med nederbörden. Vilket han nog får göra ytterligare en gång fram ikväll, då det ska hålla på och söla hela dagen enligt prognos.
En heldag framför teven alltså, endast med avbrott för "schnitzel-making" till middag.
Efter Vasalopp, en inte så givande fem-mil (herrar) i VM och nu Tottenham mot Everton. Detta Liverpool-lag verkar de klara att vinna emot....men INTE mitt Liverpool. (trots att de ligger före i tabellen....)
Har också gjort klart sockar och fuskvantar till yngste produktutprovaren (blev två par vantar...)
Nu ska jag väl skicka iväg dessa i veckan har jag tänkt.
Gott om ren tvätt finns det också att hjälpa in i garderober och byrålådor, om den andan skulle falla på, menar jag.
Sen är det väl bara att "se fram emot den nya arbetsveckan". (not)
Men för varje dag som går, närmar sig semestern får jag tänka på då.......
Och utanför husknutarna yr fortfarande snön........håhjaja.
 
Inga bjöd på "pil-pil" till Mellon igår kväll......för att fira Liverpools vinst över Arsenal.
 
Skit-väder hela da'n......
 
Schnitzel med tillbehör, som tröst för den dåliga väderleken.
 
Resterande sockar och vantar.....
 
..och slutligen en bild från huvudstaden med en "skrämmande" dotterdotter (fotograf barnets mor). 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0