Veckan gick iallafall fort.......

......kan konstateras med facit i hand.  Dock vore väl den ideala arbetssituationen om man i lugn och ro kunde göra klart varje ärende, innan nödvändigheten påbjuder start på nästa, och nästa och nästa....... 
Väldigt lätt att missa något registrerings-/informations-moment då det "hopar sig".
Planen idag är thai-mat efter jobbets slut med reskompisen, men har inte kollat än om hon kan. Ska göra det nu när min tacosallad värmer sig lite i micron......
Och kontorshunden fick en rejäl portion grönsaker "kamoflerade" i lite köttfärssky, men hon protesterade inte utan åt upp alltihop. En hel del samtal blev det även under de resterande två timmarna innan det var dags för thai-buffé.
Jo för hon hade tid och lust för en bit mat tillsammans. Där har vi suttit och tjatat i en timma och som avslutning fick jag packa en låda mat till maken. Han satt därhemma och väntade på sin fredags-treat.
Låter maten tysta munnen, där tvärs över bordet, så det fick nog godkänt.
Nu blir det landning i vanlig ordning. Men som en extra bonus, nog ett glas vin till stickningen och teve-underhållningen. Mätt i fyrkant känner jag mig......
Så slår vi bort måndagen en stund och njuter av helgen, innan telefonen åter börjar ringa.
 
 
Då hugger vi in då.......och jädrans vad mätt man blir! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0