Då börjar vi om.......

....på en ny vecka, en hel arbetsvecka för första gången på ett bra tag. Vi får väl se hur det går (hahahaa) med två sådana i följd, innan det åter dyker upp en "halv" vid Kristi Flygare.
Ska nämligen vara ledig på klämfredagen också, eftersom vi ska vara barnvakter i Ängelsberg under föräldrarnas deltagande i ett cykel-lopp. Sen ska vi väl fira minstingens första födelsedag på just fredagen, då den går av stapeln.
Hyfsat kallt i morse, men ingen is att skrapa på bilen och solen sken. Har väl varierat under dagen, men några blå strimmor finns i alla fall kvar nu på eftermiddagen. Har fått rapporter från orter runtomkring, att det har snöat och några korn slängde det allt vid lunch-tid här också.
Nu får jag alldeles strax avsluta min första arbetsdag för veckan och sen se fram emot en ny redan imorron! 
Maken ska iväg på fotboll och hade haft strul med gräsklipparen, så en del göromål på agendan får han ta ikapp imorron.
Ute verkar det blåsa en hel del, eftersom hela altanen är full av björkhängen (vi har själva inga björkar längre, men grannarna har). Var kanske därför jag nös strax efter att jag stuckit ut näsan en stund......
En tvättmaskin snurrar och ett päron gick åt alldeles nyss.
Söndags-rester finns klara i matlåda för ytterligare en dags lunch, så strax relax.......
 
Växer påskliljor lite varstans i trädgården.......
 
....kanske kan säga att jag har mitt eget begynnande "Fagerås" nere i slänten.
 
Fint ljus över sjön, alldeles efter att solen gått ner igår......
 
....och se vad skräpigt bordet är på altanen. Fint och avtorkat, som senast igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0