Första födelsedagen.......

...... för "Ibbe" har nu passerat. Vaknade i morse i min säng mitt i storstugan, av att svärsonen stekte bacon och gjorde äggröra i köket. Strax därefter kom sen själva födelsedagsbarnet krypande på golvet.
Sen tog det inte så särskilt lång tid förrän alla andra också samlades runt frukostbordet.
Först äta frukost, sen födelsedagstårta och presenter ovanpå detta, direkt.
Vi morföräldrar hade nämligen bestämt att åka vidare under förmiddagen. Maken var sugen på att utnyttja den tomma storstadsvåningen för en blues-helg, så honom släppte jag av vid tåget i Ängelsberg.
Själv kände jag mig ganska mogen för att åka hem och ta det lugnt istället.
Landade i hemmet runt två-tiden, samtidigt som maken anlände till huvudstaden. Har sedan inte gjort så mycket, bara relaxat och avtalat möte med en kompis för morgondagen.
Vi ska åka till Karlsborg på Guld-festen med internationell matmarknad och outlet. Finns säkert nå't bra fikaställe också......
Sen framåt kvällen (strax före tio, vid solnedgången) fick jag en ingivelse och tog fram gräsklipparen. Fyrtio minuter senare var gräsmattorna nyklippta och nu är det engelsk deckare (Kommissarie Banks) på teven, innan jag trillar ner i min egen säng igen.......
 
En ny morgon i Ängelsberg, med förgätmigej utanför fönstret och lekstugan full av ved......
 
......och inne i huset firar vi födelsedag, den allra första för Ib.
 
Paket fick han också, ett jättestort och i bakgrunden öppnar storasyster sin "extra-present".
 
En "Nicke Nyfiken" fanns det och mycket mer. Mamma busar med apan, kul tyckte födelsedagsbarnet.
 
Sen passade pappa på att måla lite, innan de skulle åka på Fagersta-yra och köpa pannkakor till lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0