Helt utmattad......

.....i huvudet efter denna dag på jobbet. Där fick vi för att vi varit borta två dagar......
Har slitit som små blå, båda två och nittio procent av tiden tillbringad i telefonen gör att det bara står och stampar.
Man får inget ärende ur händer, om det inte bara rör sig om korta frågor. (Vilket det sällan gjorde...)
En hel del arbete "spiller över" till imorron dessutom. Vi får se om jag är "morronpigg" och kan ta mig dit lite tidigare innan telefontiden startar igen.
Lunchen hann jag lite grann på efter att magen fått sitt och en kvart efter fyra fick det bli att städa upp i alla lappar.
Handla fick jag göra efteråt, men en snabbis in på second hand kostade jag på mig, det var snart gjort och ynka fem kronor, slutade notan på.
Finns lite pizza kvar och ny frukt att festa på till nå't framför teven.
Maken dyker upp ganska sent ikväll, så honom får jag väl vänta med att konversera tills imorron eftermiddag......
Nä han kom vid halv elva, så sänggåendet "blev åter igen lidande" om än inte med så mycket.
Fick väl iallafall sex timmars sömn inför arbetsdagen, men morronpigg....glöm det!
Lite lugnare idag, men så skulle ju jag ut och roa mig igen, med läkarbesök några timmar. Roligt och roligt...var det väl inte direkt, men kunde varit värre. Nu får jag fundera på om/när jag vill göra ett ingrepp och då behöver jag bara ringa till avdelningen.......så ska det bli åtgärd inom ett halvår.
Men först får det bli knä-fix i någon form........ Mycket att välja på finns det.
Lunch blev Donkens drive-in och därefter en snabbis till Jysk, sen åter till alla trevliga (och otrevliga) kunder som fortfarande ringer i "parti och minut".
Ett lysande exempel på dåligt beteende, var bland det sista jag fick prata med innan hemgång. Dock avslutade jag samtalet per omgående........ chefen fick svara vid nästa påringning därifrån och förklarade att lyssnar man inte, utan bara gafflar på med icke relevanta oförskämdheter, är det helt ok att samtalet "tar slut"..........
 
"Donkens" drive-in med avnjutning i bilen innan Jysk.......
 
Nya kuddar och presenter.......
 
Betalade lunchen med sånt här, finns lite kvar ändå att fylla på i plånboken med, ett tag till.
 
Morgondagens lunch....enkel variant: Falukorv och pulvermos.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0