"Hemma-dag"

...... har jag ägnat mig åt idag. Först blev det strip av sängen och sen re-bäddning, med vår-färgade lakan.  Glada gröna lakan och frisk luft halva förmiddagen.
Sen var det dags för maken att dra på "Vildmarkspromenad" med Fagersanna IF och jag gick ut i trädgården för att plantera lite blommor i fönsterlådorna, innan de vissnade fullständigt.
Tog det väldigt försiktigt (tror jag) för knäna är fortfarande allt annat än bra, men det gick förvånansvärt bra, om än långsamt.
Fanns lite thai-mat kvar från igår, som slank ner som lunch och lite glass på altanen till efterrätt.
Sitter nu vid teven och glor på "Barnaby", men ska strax åka ner till kompisen på en kaffe för hon ringde alldeles nyss.
Efter en skön och trevlig stund på hennes veranda med en massa tjat, återvände jag hem med en liten burk  liniment som hon rekommenderade. Har nu testat detta på knäna inför natten och hoppas på bra resultat.
Dock har det känts bättre redan innan linimentet, får hoppas det håller i sig.
Middagen är nu äten, (halv åtta) Inga bjöd på spagetti med köttfärssås, vilket smakade riktigt bra.
Nu Lotto-dragningen....gick väl sådär, inga miljoner idag heller.
 
Frukost startar dagen.......
 
Fullt med gullvivor i trädgården.
 
En av två fönsterlådor klar.....
 
Grannens björkar börjar grönska.....
 
Kreativ hantverks-hörna på kompisens veranda.
 
Middags-menyn.......slut nu.
 
 
Trackback
RSS 2.0