Lite lugnare idag.......

.....men fortfarande en massa att göra. Skillnaden är att man hinner andas mellan samtalen och att telefonens headset får tid att ladda lite. Så fram till lunch har jag inte behövt "skrika i hålet" på datorn i alla fall.
Får hoppas att batteriet hänger i tills nytt kommer......
Fint väder igår men regn idag, det varierar. Ska vi kunna tro att plattläggar-Nisse hör av sig idag, så det blir start av arbetet snart, eller?
Inga var "änna later" igår, så flera gourmet-portioner i hemmafrysen blev förflyttade till jobb-frysen och en av dom är slut nu. Kåldolmar serverades det idag (från Källby, Götene kommun).
Blev en aning sen hem, då chefen undrade om jag kunde vara kvar en stund på en anställningsintervju. Vi annonserar efter en allt-i-allo, kontor, uti fält, kundtjänst-vikarie m.m.
Jo det kunde jag väl och den förste (av förmodat antal ytterligare), är "utfrågad" och sen får vi se vart det slutar.
Hemma satte jag fart på Inga och nu finns matlåda för flera dagar.
Maken är väl en aning bättre, men fortsatt kraftig hosta. Han hade iallafall gjort sig hamburgare till lunch.
Nu är han ute och går en sväng, för regnet har gett vika och solen skiner.
Jag landar strax i fåtöljen.........med kaffe.
 
"Linslusen" har varit i lokaltidningen. Guiden bad att jag skulle säga några ord om morfar på stadsvandringen då vi passerade hans verkstad (idag Blåbandsgården i Tibro).
 
Solen gick ner igår och gör nog även så ikväll.
 
Inga levererar och hon får godkänt.........
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0