Åter till.....

...."brottsplatsen", eller arbetsplatsen kanske vi ska säga. Då jag förorsakade grus i maskineriet genom att vara på sjukfrånvaro, fanns det en hel del "bonus" liggande att ta tag i.
Inte så konstigt kanske då alla alltid har fullt upp och försvinner då någon oplanerat, uppstår högar.......
Nu var dessa inte några berg åt Berg att ta hand om, men blir lite småstressigt direkt innan man hunnit sortera lite.
Solen skiner, men det blåser rätt snålt kände jag, då ett paket skulle hämtas på lunchen.
Lite beställda nyttoprylar från en postorderfirma, vi får väl se om reklamen stämmer. Öppnar då jag kommer hem.
Ganska ofta är det allt så att man i efterhand undrar lite: "Varför gick jag på detta nu igen då....."  då kvalitén brukar vara lite sådär oftast.
Återstår att se om historien upprepar sig även denna gång. 
Helt allena på kontoret i eftermiddag, men nu bara några få timmar kvar av denna arbetsdag, efter lunch.
När jag kommer hem blir det order till Inga om "mormorsbiffar" typ, för det finns köttfärs kvar att ta reda på efter såsen igår. Då vill det till att "ho' ente ä' trötter" - ho' Inga.
Men det visar sig.......
Man kan bli trött av annat än matlagning. Två kunder har i eftermiddag förgyllt(not) min tillvaro med sina åsikter.
Båda ansåg (kortversionen) att chaufförerna var lata, bekväma och petiga. Dessutom ville den ene prata med en högre chef eftersom jag inte förstod vad hen sa. Kunden hade i alla lägen rätt version av problemet, trots dokumentering från bilen...... Ja tjugo minuter av en arbetsdag kan vara dubbelt så jobbiga som resterande sju och en halv timma sammantaget.
Maken är på möte och Inga förstod att jag var trött i huvudet, så hon assisterade med matlagningen.
Men nu sitter jag i fåtöljen och ska terapi-sticka lite, samt kolla lotto, bönder och hus på landet.
 
Persiljebiffar blev det.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0