Att bli glad över småsaker.......

....är inte att förakta.
Då jag trött (efter två kvällars "svirande" i rad) var tvungen att pallra mig ur sängen vid sex-tiden som vanligt, kändes det väldigt skönt att titta på termometern. Den visade på +5 grader, vilket innebar: Inga rutor att skrapa på bilen!
Men säg den glädje som varar, då jag anlände till jobbet är det datastrul på halva datasystemet. Givetvis den del som används mest.......
Vi får se hur lång tid det tar för supporten att fixa.
Och när man ändå får sitta och titta på högen med arbete, tänkte jag att det var ok att starta dagens ljug. Vara lite "effektiv" och spara tid så jag hinner titta ikapp de program på teve jag missade igår, när jag kommer hem.
Ja det är mycket man vill, att tiden ska räcka till.......
Nu är det lunch och fortfarande kan jag inte ta tag i det som ligger, för dataproblemet är inte löst.
Något frustrerande att tvingas "rulla tummarna"...... när det finns en hel del att göra.
Passade på att skicka lite åsikter till Arbetsförmedlingen i retur, då jag fick svar på att de fått brevet som skickades igår kväll. "Tackade för samarbetet" och uttryckte glädjen över att kunna avsluta bekantskapen för gott, nämnande både ris och ros som yppat sig under gångna år.
 Men nu blir det soppa i det gråa trista vädret i alla fall.....
Provianteringen på hemvägen resulterade i kålpuddingsås till fredagens matlåda.
Sen var det kvällsöppet på banken, så jag "stövlade in" och sa att jag ska flytta alla mina pengar till en annan bank, så att det går att ta ut dem utan att betala tio kronor varje gång.
Hon i kassan förstod att jag var irriterad på systemet, men tyckte garanterat att jag var en sur snåljåp. Men det skiter jag i för man ska inte behöva betala varje gång för att ta ut sina egna pengar....så det så!
Snart fåtöljhäng.........
 
Det puttrar i grytan.......
 
.....och "rest-pizza" på överblivna taco-tillbehör från ugnen till kvällsmat.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0