Ett rådjur......

....stod vid vägkanten och tittade på mig i morse då jag passerade med bilen. Som tur var bestämde det sig för att vänta med övergången, i alla fall tills efter jag hade kört förbi. Hade det tagit bara ett steg till.... hade det smällt.
Man får vara glad för både min, bilens och rådjurets skull.
Vädret har "bättrat sig" och nu skiner solen, litegrann i alla fall. Fortsatt "jätteroligt" (not) registerarbete på grund av den långa listan förfrågningar.
Har bara ett femtontal poster kvar nu men förväntar mig många mail med returfrågor framöver. Har bombarderat avsändaren med mail hela förmiddagen, men då hen inte är på plats idag finns det mycket kul att ta tag i vid återkomsten på torsdag. Stackars..... men det var inte jag som började......
Nu lite mat, chili con carne i fyrkantig låda står på menyn.
Även denna dag tog slut och jag kunde åka på visit hos second hand, där tre små tomtar stod och hojtade: Köp oss, köp oss, köp...... gick ju inte att motstå. Så en tjuga fattigare blev jag.
Därefter dags att bli än fattigare...på pengar, men "rikare" på välmanikurerade fötter.
Nu hemma och jag hittade lever i frysen, blir bra till imorron. Maken ska på "lunch-date" med gamla postisar så...
Ikväll är det match, undrar hur det går i Sevilla för Liverpool?
Kaffet har snart runnit ner, det som maken startade alldeles nyss. Nå't gott till det då tro? bara att leta i skåpen.
 
Tre nya vänner.....
 
Jaha, nästan klart, bara lite lack nu då.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0