Fullt hus från lunchtid.......

.......och lite diffusa magbaciller som finns där i pereferin. Hoppas att de stannar där, för det vill jag inte ha en släng av om jag kan slippa. Verkar vara många varianter på utbrotten.......
Det blev en skön sovmorgon först, sen rostat bröd till frukost. Runt tolv dök resterande familjen upp och då tog vi en fika, innan dottern med minsta lillebror drog till Hörnebo på visit till sin storasyster. 
Morfar och de stora grabbarna åkte till IP och sparkade fotboll ett tag. Mormor och lilla storasyster ritade och målade en stund, sen läste vi historiska sagor skrivna av en Fagersannason.
Därefter lekte vi med en snarkande mjukisåsna och ordnade parfymprover i en lång rad.
Pappa var också "hemma" men han jobbade hela tiden och mamma kom hem lagom till maten var klar, men satt i bilen på möte med jobbet hon också en bra stund, medan lillebror sov klart.
Fisk med hemlagat potatismos och diverse tillbehör är nu avklarat också. Ordinarie "helgvila" har infunnit sig efter två sköna lediga dagar.
God man-mötet avlöpte ganska friktionsfritt, tror att jag lyckades framföra och få gehör för, i vad min roll faktiskt består.
Dvs. jag är varken beslutsfattare eller övertalare i några som helst frågor, endast ställföreträdare i formella sammanhang och intressebevakare så att allt går juste till.......
Min personliga åsikt är egentligen helt ovidkommande i sammanhanget.
Nu är det lite chill-tajm, med dataspelande och filmtittande för en del, medan andra ljuger som bäst.
Det bullrar lite i köket, så maken har väl tagit hand om de få rester som blev efter måltiden, samt serverat mig en kopp nybryggt kaffe. Nu väntar iallafall jag på Idol, ganska ljumt intresse för det från övriga verkar det.......
 
....och vem är du då?...kommer inte riktigt ihåg, men fick ju en bulle iallafall.
 
Ja allmänn fika-tajm.....
 
Fiskmiddag serverad......
 
Ska jag äta nu igen.......ok då men fick ju våfflor i Hörnebo nyss ju.
 
Kolla in den här.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0