Inte helt nöjd......

.....med att det inte går att se Liverpools match nu i eftermiddag. Ingen direktsändning, bara sitta och titta på "värdelösa" Man. City mot Leicester. Visserligen leder de ligan, men de intresserar inte mig iallafall. Varför titta över huvud taget då? Jo för det plingar ju om det händer något i de andra matcherna som är igång.
Har inget annat för mig heller.......(mer än att ljuga lite samtidigt).
Innan jag kom så långt in på lördagen då? Frukost á la helg avklarad runt tio idag och sen drog jag iväg för att kolla in julmarknaden i Gravafors. Hade aldrig varit där förut, men inte särskilt stort missionshus och ganska varmt dessutom. I dörren mötte jag en Lions"gubbe" som undrade om jag hade ångrat mig? 
Aha, du menar Adventsmarknaden på Tibro torg, nej jag orkar inte i år, svarade jag bara.
Fanns några intressanta bord och några utställare att prata lite med. Köpte två "spontana" julklappar och en hyacint, sen var jag klar där.
Fick ett infall och fortsatte till granngårdens butik, där inhandlades "del av glad gris" och parmesanost.
Stannade sen till på Netto och även second hand, strax innan de stängde. Vilken tur att jag hittade lite mer julprydnader, för det lider vi ju brist på........
Medan jag "vilade" lagade Inga till den glada grisen, hälften av det jag köpte. För det var två mastodontskivor han skurit till. Räcker mer än väl till ytterligare en måltid ...
Den halva sparade Napoleonbakelsen blev lagom som eftrrätt till kaffet på maten.
Nu ska jag fortsätta på mitt stick-UFO (dvs. unfinished objekt), en tröja till mig i bomullsgarn. Fick ingen ny feeling för roligare projekt att starta, när knapparna sytts i på neontröjan som blev klar igår kväll.
Så i brist på nystart av intressantare objekt, blev det fortsättning på ett gammalt liggande sen i våras. 
Nu är det bara att vänta på lottodragningen, Så mycket bättre och "efttersändningen" av Liverpool-matchen.
 
Tröjan är klar (ca 1-2 år)
 
En av dessa följde med mig hem till köksfönstret.
 
Där till vänster ligger gårdsbutiken för kött i Spännefalla......
 
Välkommen in och handla.......
 
Hyfsat väder......
 
Tur jag hittade lite mer julpynt.......
 
En portion "glad gris".......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0