Julbord......

.....mot kvällningen, att vänta på. Men hela fredagen fram dit har kantats av många mer eller mindre arga samtal.
Ungefär häften förstår och accepterar att vi inte kan påverka väderleken. Den andra hälften vill bara spy galla över våra tillkortakommanden.
Ibland känns det som att det kvittar hur mycket och seriöst vi försöker jobba, så får vi bara skit. För det är de samtalen man bär med sig ett bra tag efteråt. Oavsett om man vet hur det är "på riktigt".
Men har i alla fall även hunnit med att rigga årets juldekorationer i jobblokalen, så då är det klart..... 
Någon ny festblåsa hittade jag ju inte igår att ens prova, får alltså duga med någon gammal trasa som redan finns i garderoben. Känns inte så jätteviktigt egentligen, om jag ska vara helt ärlig.......
Hem och svida om alltså och förboka inspelning på Idol, sen åka till "storsta'n" och äta gott.
Man får ju inte missa nå't menar jag.......
Äntligen hemma och en hel helg framför mig utan att behöva prata i telefon, ser jag fram emot.
Nu ska jag bara försöka göra gammal tant presentabel, innan det är dags att dra till bords.
Kan undra om det finns några parkeringsplatser i sta'n, de härjar ju överallt. Det visar sig.........
 
Nu är det jul igen.......
 
....även i konferensrummet som aldrig används, men på tisdag så......
 
Stämning på köksbyrån......
 
....och det runda hörn-bordet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0