Rivstart på veckan.......

....blev det idag, då det damp ner en ansenlig lista med frågor och rättelser angående registret från vår uppdragsgivare. Det mesta "gammal skit" sen före innan vi tog över för snart tre år sedan.
Allt med anledning av att de återtagit faktureringsansvaret från utlokalisering i en av kommunerna. Ok listan var lång, kommer ta ett tag funderade jag och började.......
Hade inte väntat mig tre-fyra följdfrågor på varje post, så blir det klart till Lucia får jag vara glad.
Förutom allting annat då förstås, som händer. En tidig julklapp.
Nåväl, tog en lite längre lunchrast och åkte till Skövde för att bunkra lite (o-)nyttigheter inför alla utrikes julklappar jag har på G. Ska bara komplettera något ytterligare, sen göra klart och skicka. Får passa på när lönen kommer, för gratis.....är det inte med portot.
Strax innan jag skulle gå hem, plingade det i telefonen och kompisen sa att hon var i "city", passade det med en fika hos "Bagar'n? och visst gjorde det det. Vi satt där med varsin macka och tjatade en timma drygt och då vi påbörjade färden hemåt, hade det börjat snöa så smått.
Ända fram till Ransbergs kyrka följde nederbörden med, men sen är det (än sålänge) uppehåll.
Nu fåtölj och teve, fotbollsgala och annat........
Blir en fyrkantig låda till lunch imorgon, hinner inte tjata på Inga om nå't annat.
 
Lite bagar-smakprov på fatet, "till efterrätt" och lussekatter med hem.
 
En skål kall stuvad spenat överblivet från gårdagen, är mumma som kvällsmat.......

Kommentarer
Postat av: Ellen

Vad hungrig jag blev av det här inlägget!

2017-11-20 @ 19:07:16
URL: http://ellengrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0