Tillbaka till jobbet.......

.......då, eftersom det åter blivit måndag. Hyfsat kall morgon, men ingen  frost på bilrutorna. (Thank you!)
Chefen är ledig två dagar, men assistenten satt redan på kontoret som "välkomstkommitté".
Hade väl inte varit så värst många katastrofer sen jag tjänstgjorde senast, men en del papper och mail hade förstås samlats.
Ganska omgående blev det avfärd för kollegan, med resten av dagen ute i fält för åtgärder av diverse slag. 
"mol allena" fick jag rensa högarna, med bara en ibland "störande telefon" att svara i.......
Shoppingrace på lunchen, men inte för egen del så mycket utan nödvändigheter till jobbet. Toapapper och hushållspapper var lite lågt lager på och så åkte det med mini-donuts till di andre. Istället för Gustav Adolf-bakelser, blev det i alla fall nå't att bita i till kaffet.
Nu är arbetsdagen slut och då får jag väl ladda tvättmaskinen, efter helgens nöjen när jag kommer hem.
Städningen är och kommer att bli "etapp-delegerad" till pensionären.
Rester för en lunchlåda till fanns det i kylen och nu får jag snart ladda nytt projekt på stickorna. Men vad det är frågan. Avslutade det senaste igår innan jag hittade sängen så nu vet jag inte riktigt, får riva i alla hurtsar och kassar efter inspiration.
 
Senaste alstret klart igår, ca 2 år stor.........
 
Enda inköpet på Julmarknaden tillsammans med marsipantomtarna till jul-tårtan, men de är gömda.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0