Är det någon slags hämnd......

.... för att jag har varit ledig några dagar?
Den funderingen fick jag ganska snart efter att ha startat min måndagsmorgon på jobbet. Visst får man räkna med "lite högar" vid återkomst, men idag verkade det även som om telefonörerna hade gaddat ihop sig och var extra dumma i sina sätt att framföra, ifrågasätta och klaga på diverse företeelser och icke tömda kärl.
Sen har man väl inte hårdladdat för att bemöta .......den ene otrevligare än den andre, i köbildning.
Kan också vara så att jag verkligen kopplat av och lyckats förtränga dessa kategorier under några dagar.
Vilket (då man tänker på det) bara är positivt.
Hursomhelst, back to business alltså........nu matlåda och lunchtimma, sen inte så många "utskällningstimmar" kvar i lurarna. Ska nog ta mig igenom dessa utan några större mentala men...... tror jag.
Sol och vackert väder utanför fönstret inspirerar. Tur för kollegan som är ledig och jag hoppas han har det skönt även om han bara skulle vara hemma.....
Bunkrat lite mat på hemvägen och tevetidning. Inga fick ta hand om att göra ugnstekt falukorv med hemlagat potatismos, tills imorgon. Puttrar på spisen......as we speak. 
Hittade en kul leksak till minstingen i affären också, som blir julklapp.
Alldeles snart är jag nog färdig att krascha i fåtöljen hos min stickning, ska bara..........
 
Lyckades pricka in "nästan-solen" igår (hastigt övergående) för en höstbild.
 
Skördade några av de kvarvarande klasarna.........
 
....och förädlade dessa till druvjuice.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0