För en gångs skull........

.......lyckades Sveriges fotbollsherrar bjuda på ett riktigt målkalas. 8-0 mot stackars lilla Luxemburg och det var visst rekord i mål på en och samma kval-match. Förmodligen var jag och såg när det förra rekordet sattes.
På Ullevi på sjuttiotalet spelades det mot Malta och Sverige vann med 7-0, det kommer jag ihåg (tror jag iallafall....)
Nu får vi se hur det blir med underhållningen på tisdag mot Nederländerna härnäst.
Idag söndag, är vädret bättre om än aningen kallt (+7 vid elvatiden) men det blir inte någon längre utflykt ändå.
Nöjer mig nog med en promenad ner till "vårt eget loppis" om en stund.
Maken har fullt upp med att "idrottsforska vid datorn", jag kanske låter tvättmaskinen "forska i lite smutstvätt istället".  Han hann visserligen före mig i morse med att koka ägg till frukosten.......
Då får det väl bli Ingas tur att duka fram mat på bordet till middagen, undrar vad hon bjuder på idag?
Efter en runda på loppisen med synligt resultat nedan...... blev det en köttgryta till middag. Tror inte att maken skrek jippiiiii direkt, men den var helt ok tyckte jag iallafall.
Kollar en film på teve just nu, i brist på energi att göra något annat och håller samtidigt på att avsluta ett av stickprojekten då förstås. Nu blir det snart politisk debatt på tvåans Agenda. 
 
 
Här är skörden efter min "utflykt" till fots, några hundra meter hemifrån......
 
På plats på en vägg i "gäststugan" bredvid fyren.
 
Björnbärsskörd "räddad"........
 
Dagens portion av grytan.......den räcker till två portioner ytterligare, antagligen båda till mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0