Från regn till sol......

....alltid något, att se solen genom kontorsfönstret istället för spöregn.
Annars är det fortfarande "efterdyningar" av bilreparationen i början på veckan, att förklara/försvara i de flesta av telefonsamtalen. Mental trötthet är något jag kan relatera till ganska rejält just nu. 
Sen gör det ju inte saken bättre, då man måste sätta ner foten mot en del kunder som inte vill lyssna och inse vad som gäller. Men....... efter att mina kollegor i flera månader "varit extra snälla" (i ett fall) för att lösa en speciell situation och vi noga informerat om vad som egentligen gäller, så fortsätter kunden ändå som förut.
Otaliga samtal med tålamod har inte heller hjälpt, då återstår bara foten! .........nu är det nog.
Idag blir det Findus soppa till lunch "Broccoli & ost" helt ok enligt mig. Maken äter också soppa men han festar hellre på Keldas toscanska tomatsoppa......
Men vad blir det på menyn imorron? Det är en gåta just nu, för laga mat är jag väl inte så särdeles sugen på vid hemkomsten och det går ju inte att köra med Inga hur mycket som helst....eller kan man det?
Idag kilar jag nog in hos Bagaren när jag slutar i alla fall, såg så goda räkmackor på Facebook. Kan bli bra och lagom kvällsmat.
En räkmacka delade vi på och sen erbjöd sig Inga frivilligt, att göra en gryta av stekrester från frysen och lite andra grönsaker hon hittade i kylen. Koka ris var heller inga problem för henne, så snart är veckans sista matlåda fixad.
 
"Ögonfabriken" producerade litegrann på lunchen........
 
En halv räkmacka var precis lagom till "hemkomst-kaffet".......
 
"Man tager vad man haver".......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0