Hantverk i Ljungstorp och mera......

......blev det idag. Hämtad halv elva och kom inte tillbaka hem förrän halv sex.
Alla utom en (som var på resande fot) i (sy)mötet strålade samman vid Bygdegården i Ljungstorp utanför Varnhem.
Först ner i källaren för fika och där satt den första f.d. postkassören....hej, hej.
Sen mätta och belåtna påbörjades rundturen bland alla fina alster och "sylter". I första hörnet stod f.d. postkassör nummer två....hej det var längesen osv. Sen gick jag säkert tio meter till nästa hörn i lokalen, där handlade f.d. postkassör nummer tre snidade granar. Hej, hej.......bara postfolk här idag!
och så lyfter jag blicken och där står f.d. postkassör nummer fyra, som medförsäljare. Hej, hej det var inte igår......
Även jag inhandlade här trägranar.
Sen fick det vara nog med postisar och utanför fanns två andra säljare att handla dörrkrans av den ene och nyttoprodukter av den andra (havtornsaft, tomatdressing och körsbärssylt).
Nästa anhalt var "Tomtemor" som målar just tomtar, smider silversmycken och annat.
Fortsättning på Skara museum, för dit ville de andra. Själv kände jag ett aningen ljumt intresse för hår-utställning, men satt och lyssnade x antal gånger på en informationsvideo om utgrävningarna i Varnhem.
Mat nästa och det blev kinameny för hela gänget, några varianter.
Har nu hälsat på vår nya betjänt, som maken hämtat i Skövde. Men testar honom en annan dag. Maken dinerade på Max, så resterna från igår snodde jag till matlåda för morrondagen.
Strax stick-fåtöljen igen.....jo för igår startade jag ett nytt sånt projekt, inspirerad av klara färger i garnlagret. Bakstycket är nästan klart redan.........
 
Gårdagens kvällsmat.......och inspirationsfärg.
 
Efter hantverksmarknad.....ut i urskogen.....
 
.....till "tomtemor".
 
Här sticks en näsa in i tomtarnas hus, för att detaljstudera.
 
Nästan fullsatt i "bastun".......
 
Statyer utanför muséet.
 
Hårutställningen.....
 
...med diverse dekorationssmycken till frisyren.
 
En "utbränd" pumpa.....men det är ju inte ens Halloween förrän på tisdag.
 
Kina-mat
 
Det fiket får vi testa "nästa gång"..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0