Hemma igen......

.....och halva lördagen har redan passerat. Kompisen skickade ett meddelande att de skulle befria oss från de stora stenplattorna, som "blivit över" under ansiktslyftningen på tomten.
Så nu är två högar borta, bara resten kvar.....de små.
Efter frukost, åkte jag en tur till second hand och kom därifrån med ett äkta vinglas (Kosta-Boda) av den (liknande) sort jag sparar på. "Kopiorna" är helt ok och duger egentligen gott till mig, men lite roligt iallafall att ha ett äkta.
Fick även tag i lite roliga knappar till den nu påbörjade tröjan till lilla storasyster, som i och för sig inte är "färdigdesignad" ännu. Har alltså inte helt bestämt hur den ska se ut......
Visst var den med på resan, men inte ett varv hann jag med på tre dagar, så det kan bli.
Första halvlek är nu avklarad Liverpool-Man.United, med 0-0 som resultat. I pausen stekte Inga panerade torskfiléer och gjorde potatismos till dessa.
Kommer att ta mig en kaffe på maten strax, men alldeles för spännande just nu för att "våga" lämna teven.
Det slutade 0-0 och svensken Lindelöv fick debutera i ligan för Manchester. Han fick nästan en hel minut på plan.....
Nu får vi se vad dumburken bjuder på fortsatt idag.
Och vad kan det finnas att ta till kaffet då? I väntan på lottodragningen får jag väl skrapa de två triss-lotterna som inköptes påCitygross igår. Kanske bäst jag kollar om det finns nå't kvar på kontot också, efter den korta (men ändå) semesterresan.
 
Vi tar några "gamla" Skånebilder som blev över.....
 
Hotellets "baksida" sedd från vårt annex.
 
En äppel-staty (vad annars) fanns det i hotell-trädgården.
 
In i vegetationen bara.......
 
Vy från Simrishamn.....
 
....och ett udda fordon där på torget.
 
Ett nytillkommet vägmärke, men vi såg inga......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0