Inga överdrivna......

Medelhavstemperaturer nu på torsdagsmorgonen direkt. Under färden till arbetet var "botten-noteringen" på bilens termometer endast +2 grader.
Men om man ska se det från den ljusa sidan, är det ju inte frost iallafall....och solen skiner.
Nu är det dessutom lunch-time och en "Ernst-korv" väntar med pulvermos i kylskåpet. Passade på att beställa två barnböcker precis innan maten. Ska bli intressant att se de nya "sagolika historie-böckerna" från Sjölander och även läsa för barnbarnen.....
Inte var väl just denna korv något speciellt, men den dög till lunch i alla fall.
För övrigt har jag även haft ett samtal rörande mitt god-man-uppdrag med en återkommande fundering som jag trodde var färdigdiskuterad. Vi får se om ett framtida möte kan klargöra en gång för alla, vad som fortfarande gäller. Då menar jag både vad i mitt uppdrag består och vad som är idé att överhuvudtaget ta upp till diskussion........
Fick ett infall och svängde in till bagar'n på hemvägen. Där jobbade en gammal postkollega extra när det behövdes, var ett tag sedan vi sågs senast. Kom över ett stort surdegsbröd, en sockerfri bakelse och till det två toscabullar.
Stannade även på torget för ett ärende i den ena klädaffären och passade på att ta kort på "Tibros stolthet" (not) i flödande sol.
Mätta och belåtna är både maken och jag nu. Han tog en promenad till idrottsplatsen för att lämna en del papper, medan jag bara ljuger.......
Snart teve på agendan och imorron är det redan fredag igen..........
 
Bilden "lånad från författarens Facebook-sida "Boksmart"......
 
"Ös på" i höstväder........
 
Provsmakat dem alla, men finns en bulle och mycket gott bröd kvar att njuta av.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0