Ingen frost idag......

....inte heller någon sol. Regnar lite till och från, men det är ändå fredag.
Nej jag valde bort att åka tillbaka in till Tibro och se Ljusvandringen på plats, men på Facebook har det lagts upp en hel del fina bilder. Har varit med och vandrat några av de föregående åren och det blir säkert fler i framtiden.
Kul att det händer lite i alla fall......
Idag får vi se vad jag fixar med vid hemkomst, kan kanske bli brödbak. Har också fått en liten hink med trattkantareller av kontorshunden med husse, som jag glömde kvar i kylen på jobbet igår.
Men det var kanske en mening med det. För då går det att bjuda maken också, senare ikväll. Är ju aldrig fel med en svampmacka till kvällsmat.
Stannar nog till hos "riktiga" Bagar'n på hemvägen och ser vad de kan ha idag. Om jag bakar själv...... blir det till frysen för framtiden.
Soppa till lunch idag, (den blev alltså ätbar) och en macka. Inte lika lockande som gårdagens lever, men, men.........
Snart "ringer helgdagsklockan" och då ska jag inte släpa fötterna efter mig, utan "listigt dra iväg"...... snabbt!
Kom ihåg svampen så nu står den "på kö" vid spisen, för jag insåg att några till biffar var jag nödd att fixa. Men resten av färspaketet blev köttfärsås, med Ingas hjälp.
Vi får se när maken dyker upp, anrättar nog inte trattisarna förrän då.
Hoppade över Bagar'n och att baka, blev ju lite matshopping och tillagning av sånt istället.
Jästpaketet avgår inte förrän 24:e till soppåsen, så än finns tid (sen finns det ju fler i affären, om......)
Strax har Inga lovat att det blir kaffe, får väl lita på det då........
 
Här är dom..........
 
En "sneak-peek" i köttfärssås-grytan.........
 
Påfyllning till frys-"familjen" inför höstlovet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0