Kval-lördag.......

......när det gäller fotboll, både på hög (landslaget, herrar) och lägre nivå (Fagersanna IF till division fyra).
Själv var jag i valet och kvalet om jag skulle ge mig ut på en resa till Kinnekulle och skördefest på Hjelmsäter.
Så blev det nu inte, då sovmorgonen tog sitt och vädret är lite sådär.
Åkte istället till Tibro bara och hittade några fler glas av en sort jag samlar på och då slank det med ett "jul"-pussel och lite virkgarn, när jag ändå höll på, på second hand.
Därefter fyndades det mera mat, hos Netto. Hittade både julklappar och kött på rea faktiskt.
Det sistnämnda är nu anrättat och då maken återvänder, serveras det revbensspjäll med äppelmos, god sås och potatis till middag.
Sen är det säkert dags att bänka sig för Sverige-Luxemburg på kanal fem.
Tills dess, ska jag försöka byta batteri i bilnyckeln och kanske fortsätta med julklappsinslagning och "dokumentering" av vem som får vad. För komma ihåg vad som finns i de klara paketen, är en omöjlig tant-uppgift (numera) så stödanteckningar är helt nödvändiga.
Trött i ryggen hann jag också bli, av all paket-inslagning på köksbordet.
Undrar hur det gick för Fagersanna, maken borde vara på hemväg nu..........
Oavgjort blev det, han hade precis lagt upp några foton på Facebook.
På med maten då kanske och starta teven.........
 
Frukost............check.
 
Någon firade något i Tibro idag.......
 
Ett smakprov av dagens fynd........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0