Tomtar, skål och Lego......

......blev resultatet av första resan in till Tibro. Detta efter sovmorgon som brukligt på lördagar och en lite mera "arbetad" frukost än vardagar.
Då jag anlände till "Gäre-korset", slog det mig hur mycket bilar som stod parkerade vid second hand. Är det något särskilt tänkte jag då, men kom inte på detta förrän jag klev in genom dörren.
De hade ju 20-årsjubileum och bjöd alla på kaffe och tårta, vilket hade stått i tidningen tidigare i veckan.
Ja minnet är kort  men bra. eller hur man nu brukar säga....... 
Hoppade över kaffet, men hittade en påse "duplo" och en blå skål som jag iallafall dagen till ära fick 20% på.
Därefter hämtade jag några porslinstomtar och styrde hemåt. Packade upp tomtarna och såg ett litet stavfel på en av dom. Men porslinsmålerskan fixar detta, fick bara ta en tur till till centralorten och lämna åter för vidare transport till verkstaden. Men det gjorde inget för då blev det uträttat ett annat ärende jag glömt i tre dagar nu och några matinköp (inklusive wienerbröd till kaffet i eftermiddag). Det sistnämnda var väl inte så nyttigt egentligen, men gott......
Sen blev jag även med Bingo-lotter till imorron kväll och ikväll ska jag vara taxi till maken som ska köras till Millners, för att lyssna på Sky High med Yngström. Själv avstår jag det nöjet och "kör bara transporten" dit och hem. Vilket alltså blir fyra gånger tur och retur Tibro idag då........
Kollar strax på Man. Uniteds match, då Liverpool inte spelar förrän imorgon klockan 17.00. Då mot Tottenham, kan undra om Tottenham äntligen (med deras ögon sett) kan vinna mot Liverpool.
Trots det Liverpool-fan jag är har jag mina tvivel, då Tottenham just nu verkar väldigt starka. 
Nu till fåtöljen med lite lagning av klädesplagg framdukat, tillsammans med kaffet och..... 
Sen ska jag avsluta nästa stickprojekt, sy ihop och knapparna kvar bara. Foto imorgon..........
 
Frukost.....
 
Arbetsskada: Vart ska han åka med den soptunnan tro?
De ska ju inte flyttas runt, utan stå vid respektive hus de är registrerade på.........
 
Tog lite bilder på den nyrenoverade stenbron, över Tidan.....
 
....grillplats iordningsställd......
 
Porlande vatten från ena hållet......
 
....obh foto taget uppifrån grillplatsen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0