Idag blir det lite av varje.......

..... men först en väldig massa "precisionsarbete" i en annan del av vårt register, än vad jag vant mig vid på sista tiden.
Ett mastodontarbete av rang, med stor vikt av att "hålla tungan rätt i mun" och leka detektiv. Hela förmiddagen har nu passerat med denna uppgift, men mycket kvarstår ännu och ett flertal frågetecken att hålla förhör om, innan det finns en chans att det ska stämma i sista ändan (med verkligheten).
Men först nu ska jag festa på lite matjessill som jag hittade snabbt och lätt i kylen igår, att bara koka potatis till för dagens matlåda.
Efter jobbet är tanken att åka och gratulera ett födelsedagsbarn.
Ska bli en överraskning är tänkt.......
Och det blev det nästan, om man inte hade blivit "utskälld" vid ankomst på gården. Efter en trevlig pratstund och gott fika en stund senare, drog jag mig hemöver.
Maken är på fotbollsmatch och nu har Inga stekt ägg, bacon och lagt vita bönor i min matlåda till torsdag så jag kan lugnt bänka mig vid lotto-dragningen och vänta på det "omöjliga".........
Förgäves även idag, kan meddelas.
Mera fotboll och nya bönder kan man därefter titta på, innan det åter är dags att ramla i säng.
 
En liten present är överlämnad......
 
.....och go-fikat tog slut.
 
Ok, sitter still en sekund då.....har du tagit kortet nu?
 
Mycket svamp finns det i skogen........
 
...och fina pumpablommor fortfarande här hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0