Planer för tisdagen.......

.....förutom att jag måste arbeta åtta timmar då förstås. Ska träffa nästa "sy"-möte ikväll och får några timmar att slå ihjäl inne i Skövde, innan avfärd mot skogarna runt Skara.
Då blir det nog en eller annan affär som får besök, hade jag tänkt i alla fall......
Dagen hittills har ägnats åt både det ena och det andra i jobbväg. Det är en sån där dag idag när allting udda/besvärligt hopas och/eller måste dras i långbänk. Ibland vet man inte riktigt i vilken ände man ska börja nysta för att få ordning (både direkt och framöver).  
Men även den kategorin dagar tar slut, om än man tvivlar å det grövsta mitt uppe i alltihop.
Som sagt, klockan blev fyra och jag drog mot staden och dess affärer. Kollade runt lite i klädbutikerna på Esplanaden, men nöjde mig sedan med att shoppa lite höstblommor till trädgården.
Skulle bara ta mig de ca tjugo metrarna till bilen från entrén, men hann bli våt som en dränkt katt för det kom en störtskur. Visst hade kunnat vänta fem minuter, men lite vatten spela roll........
Till mötesplatsen, en nyanlagd parkering i Mörkekorset, precis där min far växte upp på trettiotalet. Ja tiden går.....
Tur och retur Skara-skogen, med både hund- och kattmöte, samt mycket god mat och trevligt prat.
Nu hemma igen och strax sänggående. Slocknar nog omgående misstänker jag.
 
I väntan på kamraterna....min högstadieskola: Helenaskolan.
 
En titt i backspegeln: Precis här på parkeringen växte far upp, men då såg det "en aning" annorlunda ut.
 
Tiderna förändras........
 
Framme i skogen........
 
.......trädgård mitt i densamma.
 
Tjena mjölken.......jag är katt här och bara tre månader gammal än så länge.
 

Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Hoppas du får en bra dag! :)

2017-09-13 @ 08:18:38
URL: http://amandajona.se
Postat av: norrbotten emma

ha en bra onsdag

kramizzz

2017-09-13 @ 08:37:58
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0