Resa.......

.....för en del och tandläkaren för andra, sånt är livet. Resan är för maken, som ska till Stockholm igen och tandläkaren faller på min lott.
Men först några timmar på jobbet, blir ungefär halvdag idag för har tagit några timmar ledigt. Ska bland annat skjutsa resenären till tåget, innan tandläkarnöjet senare i eftermiddag.
Nu är båda "uppgifterna" klara. Maken kom säkert med tåget och är nog redan hos barnbarnen (levererad till stationen i god tid iallafall).
På hemväg därifrån passade jag på att titta in till en f.d. arbetskamrat, som gjort knäoperation. Det visade sig att hon till och med opererat båda, då jag hade ett litet "snabbförhör" med henne eftersom hon var på språng från jobbet.
Det var ju positivt att höra iallafall hur nöjd hon var med resultatet.
Fick sen vänta tjugo minuter hos tandläkaren, innan han tog sig an min tand. Det var bara en bit att laga som ramlat bort. Han sa att det kommer nog att fungera och ganska fort gick det också.....utan bedövning dessutom.
Nu lite kvällsmat, fixa matlåda tills imorgon och en banankaka som "beställt" från jobbet.
Väldigt lägligt hade jag precis två övermogna bananer att ta vara på, så då må det vara hänt.......
Fredagskaka i ugnen, grönsaker på spisen och två grillade korvar bjuder Inga på till aftonmål.
Fåtölj nästa och dumburk. Satt där igår också och såg Liverpool dela poäng med Sevilla i Champions League. Ganska onödigt faktiskt, de borde ha vunnit, en missad straff bland annat.
 
"Bilen full".........nu fixa trädgården inför hösten.
 
Lite uppmuntran till en kompis, som behöver det just nu......
 
Fortfarande varm......banankakan.
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Härligt med nya växter!

2017-09-15 @ 06:42:02
URL: http://siliiins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0