Roligt nästan jämt......

...... så också starten på arbetsdagen, med att mötas av kyl, frys och micro utan ström. Extra kul eftersom det gått en hel helg och alltså bara att slänga allt som fanns i.
Det var ju extra lysande då jag i torsdags inhandlade margarin, ost och korv till alla att ta av, samt lägg därtill att jag själv hade tre färdigportioner mat i frysen nu "klara" att bara slänga i soptunnan.
Det har hänt en gång tidigare, men då var det bara en fyrkantig låda......
Solen skiner i alla fall och "halva" dagen är "åtgärdad"...... nu lite lunch.
Mätt och belåten tar jag mig snart an sista delen av denna måndag och väntar med att besöka affären tills jag har slutat. "Ljuger" lite istället och fortsätter det påbörjade arbetet med att försöka få ordning på alla konstiga adresser till en större egendom i trakterna, som själva inte har så bra ordning på sina officiella adresser........
Det kommer att ta ett tag innan det är klart, kan jag redan nu vittna om (rubriken i åtanke....).
Nu har jag varit och handlat lite. Färskt bröd hos bagaren (och en bulle) samt tevetidning och frukt. Pressade två satsumas (modell extra stora) och äter en av pumpafrö-frallorna som tilltugg till dator-skrivandet.
Kan fortfarande inte riktigt bestämma mig för att slå till på en höst-resa. Hittade ett alternativ i helgen, men får väl höra med maken imorgon först iallafall. Jo han återvänder från storsta'n då....till nästa gång.
Och solen hann att försvinna (som vanligt) lagom till arbetsdagen tog slut.
Finns väl alltid något "att somna till" på dumburken, med stickningen i händerna då istället.
Det har hänt många gånger förut ..........
 
Färkpressad satsumas-juice och bagarbröd med tillbehör.
 
Min engelska "kylskåpsråtta" har varit hos doktorn, men kan snart göra tjänst igen...... 
Ingen "magnet-röntgen" men väl "gipsning".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0