Shopping och visit.......

.....efter en lagom lång sovmorgon, har dagen ägnats åt. Frukost vid tio, sen avfärd mot återvinningscentalen för att äntligen slänga en "vinglig" fotpall. Där var "halva Fagersanna" att träffa med samma ärenden som jag, slänga diverse skit. Second hand nästa anhalt och fyrtioåtta kronor fattigare åkte jag därifrån, bland annat med ett smycke "som det stod bonusdotter på med stora boktäver". Detta överlämnades omgående vid visit i Hörnebo, där jag fick smaka på alla bak-alster hon åstadkommit under gårdagen.
Vi satt en stund på deras nya veranda och pratade om diverse husrenoveringsprojekt, både redan gjorda men även planerade. Båda våra hus har en del att vänta på tills nästa år....... 
Därefter blev det en snabbis på Netto, före hemfärden. Hemma tog Inga över och startade matlagning.
Det blev kycklingfilé med pommes och wok-grönsaker med turkisk youghurt till middag idag. Till imorron fixade hon kycklinggryta på den andra färska filén från affären. Alltmedan jag åt vid teven i väntan på matchstart.
Liverpool-Burnley håller på som bäst, 1-1 i paus står det. Kom igen då.......
En kopp kaffe till har också hunnit slinka ner....... 
Nu kan jag dra några varv på stickningen, invänta andra halvlek och sedan nästa match (Tottenham).
Imorron får vi se vad jag hittar på........
 
Kvällsmat igår (halva)....repris i kväll på resterande.
 
Frukost-juice idag hälften apelsin, hälften egna vindruvor.
 
Får jag presentera "Bollen", olydig kanin som inte får vara i soffan........
 
Kombinerad "andra-frukost"/ fika på Hörnebo-veranda.
 
Dagens middag och morgondagens, räcker nog till matlåda på måndag också........ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0