Fullt dagsverke........

......både på jobbet och på hemmaplan, verkade det som.
Äppelträdet är beskuret (av proffs så i år blir eventuella äpplen dyra...), Seniorkraft hade maken också bjudit hem för en offert på husmålning och kontakt tagen med asfaltsbolag för finish/sammanbindning av plattläggningen med vägen. 
På agendan har maken sen en stubbfräsare och därefter markarbete inför inköp av robotklippare.
.....och allt detta är nästan gratis. Var det nån som gick på den lätte?
Men vissa saker behöver utföras så, slantarna får väl rulla.......
På mitt arbete....var det nästan omöjligt att komma ikapp genom högarna, då telefonen störde HELA TIDEN. Trots "lyxen" av dubbelbemanning på kontoret idag. Inte många dagar i månaden det händer.....
Nu får vi se hur de kan hålla undan imorron, annars kan det mycket väl hända att surtant dyker upp på torsdag.
Som grädde på moset, inte helt hundra sovnatt och magdag.
Maken ute på promenad efter att ha "underhållit" mig med information om alla utförda/förestående arbeten.
Dråsar snart ner i fåtöljen, ingen matlåda att tänka på som skönt är.
Men måste se till att tunnan är välfylld till arbetskamraterna imorron först......
För övrigt har jag hämtat mitt nya körkort idag. Det är en helt annan historia "best forgotten", men det fyller väl sin funktion.......
 
Blev inte mycket kvar av trädet.......
 
Välfylld......ska bara flytta bilen lite.
 
Däruppe sitter en oidentifierad större fågel.......
 
Näääää....nu får det vara bra, trots skylten vid stugknuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0