Oväntat tidigt.....

.....anlände jag till jobbet idag. Såpass att det fortfarande fanns chaufförer inne och alltså flera stycken att säga god morgon till. Hör inte till vanligheterna.....
Gårdagskvällens match på teven Crystal Palace-Liverpool slutade som jag både ville och trodde, med vinst. Makens match var dock inte lika lyckad vad det gällde resultatet.
Medan han var iväg på fotbollen, passade grannen på att motionera sin häcksax. Nu har vi återigen en vidgad utsikt ner mot Strandstaden.
Jobbet idag bestod mestadels av att vara "bisittare" (med datastrul), då nya kollegan behöver "hands on-tid" vid burken med lite assistans för att få in rutinerna ordentligt.
Eftersom jag var på plats tidigt, nästan inte tog nån lunch och hade kollega som säkert var trött i huv'et efter min "övervakning" och tjat, kunde jag lämna datorplatsen i goda händer en timma tidigare än vanligt.
Maken ringde tidig eftermiddag och meddelade att han var påväg till Lidköping!! för att köpa ett "enkelt" tält till blues-festivaler......... 
Landade själv som vanligt i fåtöljen och lite fler Barbie-kläder blev det framför teven.
Imorron ska jag sova så länge jag vill, vilket jag givetvis hoppas blir en bra bit på andra sidan åtta. Men det visar sig......
 
Solnedgången har flyttat på sig, till bakom träden och försvinner tidigare.
 
Minst en halvmeter på höjden kapade grannen av vår gemensamma häck....
 
En kaprifolblomma fanns kvar vid väggen .......
 
Här är camparen med sitt fynd........
 
....som han provade.
 
Till sist de senaste alstren till Barbie.......
 
.....och de här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0