Veckan som nästan gått........

......får det bli som en liten resumé, då dagarna springer iväg med en väldig fart.
Två arbetsdagar till ända, en fika på lokal och en härhemma.
Innan dess passerade helgen, ganska obemärkt för min del. Men maken diggade blues i Söderköping och campade på plats, innan han återvände på söndagsförmiddagen. 
Då hade jag iallafall hunnit rensa klart skafferiskåpen och en av mina garderober. Detta föranledde några säckar avfall.......
Tisdagen blev det ett snabb-besök på second hand, med ett dricksglas som resultat. Därefter en fika hos Brages, med bonusdottern.
Onsdag gjorde maken och jag vår medborgerliga plikt, så nu har vi förtidsröstat på kommunhuset i Tibro.
Hårklippning efter lunchen och sen direkt till Hjo för lite inköp.
Hemresan därifrån gick via Brages bageri och med hem fanns baguetter med olika fyllning, för bonusdottern skulle också till "min" frisör och skickade meddelande att hon ville ha fika efteråt. Hon var HUNGRIG, för åkte direkt från jobbet.
Torsdag semesterdag och skjutsa maken-till-tåget-dag. Så nu är han uppe i huvudstaden igen.
Först skulle det bli en bluesnight (fredag), sen barnvakt till söndag.
På hemvägen från tåget hann jag titta in i några affärer. Bl.a. blev det garn till en väst åt mig, vars "mönster" inte är helt klart ännu .......däruppe i huv'et.
Själv ska jag till Götet på återbesök efter operationen imorgon. Semester även då alltså och kompisen följer med som sällskapsdam. Vi får väl se vad tanterna orkar med........ blir nog inte så särdeles mycket mer än bilresan misstänker jag.
 
Söndagsmiddag: Fläskfilé ugnsbakad med fetaost och purjolök......helt ok.
 
En banankaka till kollegorna på kontoret.....
 
Fyra par fuskvantar till Hollands-barn......
 
Tisdagens loppisfynd.
 
Sen fika.......
 
Vänstersvängs-fält under konstruktion vid Fagersanna.....
 
Nej tack sa maken på onsdag........då fick han äta rester.
 
Jodå man blev mätt på en sån......
 
......sen orkade jag göra klart denna.
 
Stort brev påväg........förutom vantar, två bläckfiskar och kexchoklad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0