Då har jag äntligen tagit mig i kragen......

......och fått iväg de första pensionsansökningarna av flera stycken. Har dragit mig för att ta tag i pappersarbetet i flera månader nu, men hoppas jag valt någorlunda rätt i djungeln av alternativ över hur många år man kan begära att få dem utbetalda.
Tvingade mig själv att börja med det samtidigt som Liverpool tog sig an Newcastle. Ny vinst på hemmaplan 4-0 och nu leder de ligan med sex poäng, då Manchester City ånyo oväntat fick stryk.
På andra plats hittar vi barnbarnens favoritlag Tottenham. Helt ok lag det också...... efter Liverpool.
Innan allt detta använde jag dagen till en väl tilltagen sovmorgon och sen vid lunchtid drog jag iväg.
Målet var att lösa in bingolottovinsten (sonens) mot två nya lotter och därefter återlämna en kvarglömd ugnsform till Hörnebo. För att sen fortsätta till Hem & Hobby och göra slut på presentkorten syster förärade mig i julklapp.
Och........ som vanligt handlade jag mer än så, på rean. Fick därför lägga till en tvåhundring.
Hemma väntade kalopsen som Inga fixat på förmiddagen, till middag.
Därefter är ju redan "redovisat" ..........
Imorron väntar trolig telefonterror, eftersom vi på kontoret haft ledigt såpass länge. Men, men bara två arbetsdagar till nästa långledighet. 
Mötte förresten kollegorna på hemvägen, efter sitt avslutade helgarbetspass där de bl.a. tömt vår överfulla tunna.
"Tur" man är förberedd på en j......lig dag, för det blev dubbelt värre. En kollega ledig, chefen på annan ort med jobb och en kollega messade sig sjuk vid halv sju till min telefon.
Datorn funka inte, så support på den i två timmar fjärrstyrt, telefonen på högvarv och massor av irriterade mail. Roligare kan man ha.....tro mig.
Bara en liten reflektion: Om man inte läser tidningen(eller ej har någon), inte klarar att läsa information på  hemsidor på nätet, eller bara läser hälften av informationen i annonsen.......hur ska då tillfälliga förändringar kommuniceras? ska vi ringa personligen till fyrtiotusen hushåll eller neka våra chaufförer ledigt på julafton? 
Ja ibland undrar man.......... går världen under om soptunnan inte blir tömd "i tid".
Helt slut i huve't är jag, efter åtta timmars terror. I ärlighetens namn fanns det några balanserade, trevliga personer som ringde också, dock var dessa tyvärr i kraftig minoritet.
På't igen imorron..........
 
Vi hade "brasa" på julafton........
 
En annandag 2018 startade med fint ljus över sjön.
 
Två problem: har dåligt med plats i skåpet för sex nya muggar......och emballaget är lika fint som innehållet. Vart ska jag ställa alla dessa burkar?.....funderar så det "knakar".
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0