Jodå, det gick hyfsat.....

...... att sova lite längre, innan jag inställde mig till tjänstgöring. Gick även bra för Liverpool, men det fick jag konstatera dagen efter. Därför att matchen inte gick direkt utan eftersändes på kanalen så sent att ögonen redan fallit ihop på mig.
Mycket att göra som vanligt på jobbet och strular inte tekniken, så är det nå't annat......
Hoppade över lunchen och arbetade nonstop, då jag dessutom fått lov att gå tidigare för klippning (flyttad tid på grund av Göteborgsresan).
Hemkommen tog jag tag i alla julbrev som skulle skickas utrikes. Allt var framplockat och "invägt" sen förut, bara packningen kvar. Julkorten redan skrivna och nedlagda i avsedd påse, fick samsas i kassen som skulle till Posten.
Sen var det bara fredagen kvar att avverka för denna veckan. Efter jobbet blev det en mindre turné: Posten, mataffären och Thairestaurangen för take-away.
Idolfinal på det och sova igen. Lördag följde med frukost runt nio, en tur till Hjo för inköp av nästan de sista julklapparna (bara några få kvar nu....).
Skynda hem till nästa Liverpoolmatch, vilken startade redan halv två..... och få se en klar vinst igen.
Till middag fixade Inga spagetti med räk-mango-currysås (i pausen) och sen blev det kok av dillkött till imorron, som bonus.
Julpyntningen i huset har parallellt pågått sen före första advent och nu börjar det mesta falla på plats. Lite i taget och sakta kryper julen närmare......
 
Ingas "hopakok"....till middag.
 
Ett litet smakprov på jul.........
 
....lite varstans.....
 
....i Bergs hus.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0