Sovit gott.......

.....i natt, tjuvstartade egentligen redan med att slumra i fåtöljen igår kväll.
Solen har kommit på en lite längre visit idag verkar det som. Hoppas nu på en avkopplande helg i min ensamhet, vilket jag inte lider av om allt bara håller sig i skinnet.
Antar att maken strax ger sig iväg i solskenet och jag har precis ätit tomatsåsbaserad köttgryta med ris.
Så har också kontorshunden.....men jag fick mest, mycket mera mest!
Momentet är i alla fall gjort och nu väntar hon på att husse ska dinera klart sin matlåda (som hon aldrig ens kommer på tanken att "vänta ut", för att bistå med diskningsassistans).
Hon tar istället en tupplur innan promenad runt huset. Själv gör jag ett nytt försök med pepparkaka till kaffet, men den ger nog ingen nämnvärd effekt den heller (på snällhetsfronten). Dock gott nån gång ibland, att knapra på.
Fortsatte "fredagsdekadensen" med ett besök hos Bagar'n och Blommans Deli. Kycklingwook och räksallad hos den sistnämnda, wienerbröd ich minibiskvier hos den andra.
Räknar med att detta ska räcka mer än fredag, efter mottot: Lite men gott, flera gånger.
Bara att ta sig an helgen nu då.........
 
Vart är jag......?
 
........in heaven, maybe?
 
"fredagsransonen"......
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0