Tantfika.......och annat.

Första onsdagen jag kunde vara med på "tantfikat på tappen", vilket var trevligt. Det blev en pratstund med både kända och okända bekantskaper. 
Därefter hem för att njuta av resterande ledig dag. Det sket sig rejält.
Fick akut samma problem som i höstas och ringde sjukvårdsupplysningen för råd, där var det mer än 20 minuters väntetid. Får inte tag i kliniken jag var på i början av året förrän imorron och undrade vad jag skulle göra tills dess. Trevligt bemötande och råd att ta kontakt med vårdcentralen för en akut koll. Gjorde så och fick tid direkt.
Men där slutade det trevliga bemötandet, läkaren var stressad och inte ens intresserad av att göra en bedömning då han läst journalen och hänvisade till Falköping. Hjälpte inte att jag fått rådet att kolla akutskedet, innan jag får kontakt där.......
Väldigt besviken på bemötandet, även om han motvilligt gjorde en undersökning (i närvaro av en sköterska, som var mycket trevlig och höll med mig om att doktorn inte var "på topp")
Nu lite korv i ugn och sen beta av resten på den första lediga onsdagen. Humöret är allt annat än bra.......
Vi får väl se vad som händer framöver........lugnt eller mera dramatik.........
Roligt nästan jämt med andra ord.
 
Någon har gått i nysnön........
 
"Tantfikat"......
 
Den har legat där ett tag nu.......åkt förbi många gånger.
 
Äntligen lite mat.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0