En bättre dag......

...... än igår än sålänge och nu är det snart kväll.....fredagskväll.
Det värktabletter inte fullt rådde på igår har lugnat ner sig och förhoppninen är att det så ska få förbli.
Annars har jag varit ute och fyllt på fågelmat och genast anländer dessa svarta "sällsynta" fåglarna i massor. Visst de hör till "vår herres hage" de också, men det känns inte lika inspirerande att hålla dessa vid liv, då de redan är alldeles för många. Men det är som det är......
Då jag fyllde på solrosfrön och annat tänke jag också försöka komma lite närmare den ekorre som skuttade runt vid häcken. Då jag öppnade dörren sprang han genom häcken igen och jag gick ner dit för att se vart han tagit vägen. Såg dock ingenting, tittade och tittade efter spår i snön eller kanske i tallen, men ingenstans fanns han att se.
Till slut slängde jag ett öga på syrenbusken som han klättrat i tidigare och där, satt han blick stilla klamrande sig fast i stammen. Dock fastnade han på kort.
Gick in och hämtade mandelspån jag hade som blivit för gamla och lade i en blomkruka där bredvid, men genast kom bara de där svarta flygande sakerna igen och hade party. 
Har även haft en del kontakter med systers assistent, arbetsledaren och handläggaren på Försäkringskassan. Nu är det iallafall bestämt och förmedlat, beslutet att syster ska flytta. Alla praktiska detaljer följer.........
Hon har dock redan börjat fundera på nya möbelinköp, ringde alldeles nyss och "frågade"  om ny hylla. 
Jajamän sa jag, nu blir det roligt att handla nytt och svarade också att visst följer jag med om jag bara är ledig, på såna tripper. Dubbelt så stort kräver en hel del möbelinköp............
Nu tänker jag njuta av fredag kväll........ och lördag.......och söndag. Så är iallafall min plan. 
 
Där sitter han och glor på mig........
 
......klamrande sig fast och blick stilla.
 
Köpte en amaryllis (för första gången till mig själv) iår.
 
Fick en av syster också.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0