Givande resa.......

.......till Hjo idag. Startade dagen med en lördagsfrukost (kokt ägg, smörgås, kaffe och nypressad apelsinjuice) som jag även bjöd in maken till. Han är lite justerad just nu, då han igår "provade" en isfläck i skogen med den bakre delen. Välkommen i ha-ont-gänget säger jag........
Strax före elva startade jag utflykten till Hjo, i motsols-ljus som bitvis inte var att leka med. 
Började med ett besök på Hjo-can-help, där jag hittade en hel del "smått och gott" som fick följa med i kassen därifrån. Vidare till Lindra och där var det "bingo" redan i farstun, för i en hylla bredvid dörren stod sex! vinglas av den sort jag samlar på (och använder).
Hittade sen ett spel och en ful gosse-anka också. Därefter till syster för att prata lite och hämta mer papper till årets redovisning. Hon ser fram emot sin sextioårs-dag (med presenter) och den förestående flytten.
Båda dock med en något skräckblandad förtjusning, för det är mindre kul att bli gammal tycker hon (vem håller inte med där?) och alla förändringar tas emot med mycken skepsis. 
Hennes motsträviga bil, som inte startade förra lördagen i Fagersanna och fick åka bärgning, visade sig inte ha något fel. Verkstaden gick igenom allt tänkbart men hittade inget och nu startar den igen (som om inget hade hänt).
Handbollen igår var en riktig gastkramande skräll av Sverige, som nu ska bjuda Spanien motstånd i EM-finalen imorron. Vem vill inte se det?? och hur det än går har de iallafall bärgat ett silver. Bra gjort!
Tvättmaskinen fick ett uppdrag när jag kom hem och är snart klar med det, då får torktumlaren ta över och göra färdigt. Tror att jag ska orka med överflyttningen av plaggen dem emellan......
Lottodragning....igen och stjärnor på ett slott, för att sen avsluta kvällen med Liverpools match i FA-cupen.om den sänds på teve........annars får man väl somna till nå't annat.
 
Passerar snart Kyrkefalla kyrka, påväg tillbaka efter Hjo-trippen.
 
En liten pöl utanför jobbet, fortfarande med is.....
 
Månen uppe mitt på da'n och kollegans bil som återigen tar weekend i Tibro.
 
Lövbiff till middag......
 
Här ett axplock av fynden, finns några till men de "vill inte" vara med på bild......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0