Inga sysselsättningsproblem idag inte......

.....fullt överallt att ta tag i efter ledigheten. Sen ringer det en hel del dessutom (surprise!)
Men nu är dagen slut och jag ska masa mig hemåt. Tar nog en koll på second hand, när jag ändå passerar.
Lite förnödenheter att fixa matlåda av är införskaffade på lunchen, så Inga inte blir sysslolös då jag anlänt hem menar jag.......
Hon knorrade allt en del, men nu finns det matlåda för morgondagen och en gång till tror jag.
På second hand hittade jag en Tibroklubba med original-låda (inkl. lapp om morfar) som jag köpte. Fann även två andra bra-ha presenter för framtiden.
Nu när julklappstiden är över får man tänka framåt, till nästa jul (alternativt födelsedagar under det nya året).
Den delen av hjärnan är alltid "på" och letar.
Inga är totalt utarbetad efter en del tvättvikande också. Dessutom fick hon prata en stund med  Sector Alarm som ringde och frågade hur det var. Väldigt fint av dem att de bryr sig om stackars utarbetade kökspigor tycker jag.
Trött-Inga gör mig nog sällskap till en kaffe i fåtöljen alldeles strax, misstänker jag.
 
Nyårsnattens måne......
 
....följd av kvällens betydligt större variant.
 
Fläskstek på benfri kotlettrad och gräddsås för en tjuga, är inte att förakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0