Julen flyttar.....

....sakta men säkert tillbaka in i garderober och kista. Tror att jag har "jagat rätt på" alla utplacerade tomtar nu, men är inte hundraprocentigt säker. En och annan julduk finns fortfarande kvar att ta bort och alla gardiner, samt julgranen ute i glashuset. Men som sagt ingen brådska och det är väl bara tack vare förkylningen, "nedmonteringen" har startat minst en vecka tidigare än vanligt såhär års.
Men imorron är det åter till arbetet som väntar, ska försöka komma isäng.....och sova ikväll. Somnade inte förrän efter tre inatt, men såg till att det blev riktig frukost i hyfsad tid iallafall.
Såååå lätt att vända på dygnet, såsnart man är "ledig".
Maken har också fullt upp med tider att passa under onsdagen. Kontroll på vårdcentralen, hemlarmsbesök för service och påkoppling av det nya teveabonnemanget.
Inga var snäll och gjorde ugnsfalu med hemlagat mos, medan jag hanterade juldekorationer och det blev över så min matlåda för morgondagen är fixad, skönt.
Nu får vi se vad dumburken har att bjuda, istället för det planerade symötet jag fick avstå ifrån.
 
Dags för frukost, ute.....
 
.......och inne.
 
Dimmigt idag.....
 
"Lunch" ute.......
 
......och inne.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0