Lagertyg......

....... har idag blivit nya köksgardiner. och alldeles strax även en paradhandduk. Rensade före jul i mitt omfattande lager av tyg och skeppade iväg en ansenlig mängd till bonusdottern i Hörnebo. Har dock mer än gott om tyger kvar härhemma.
Hade en idé om att sy nya gardiner av ett tyg jag letade efter, men se det "gömde sig" så under resans gång så att säga, ramlade jag på ett annat vällagrat. Det sa direkt att det ville bli köksgardin och varför inte tänkte jag då.....
Nu hänger de i fönstret, istället för julvarianten och väntar bara på att paradhandduken ska skiftas också.
Men matchen Liverpool-Manchester City har precis börjat och Liverpool hat tagit ledningen, så det får vänta till halvtid.
Dillkött till middag är konsumerat och en kopp kaffe drucken. Blir att spela in handbollen för "eftersändning" .........
Symötets Lotto gav en Jokervinst på 80 kronor igår, alltid något.....
Inte mycket kvar av helgen nu..........
 
Nu kör vi den svart-vita skalan även på gardin.....
 
....ett tag, "vintermotiv" granar.
 
Snart dags för "julhögen" att krypa ner i kistan. Bara en paradhandduk som saknas....
 
Får duga ett tag........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0