Snöstorm var aviserat.......

..... och visst blåste det ordentligt i natt, samt gav en del nederbörd som följd, men inga mängder i Fagersanna i alla fall. Vilket jag uppskattar väldigt mycket, var bara att borsta av ett tunt lager nysnö och köra i morse.
Blåser gör det ordentligt fortfarande, men nederbörden verkar ha avstannat. 
Ikväll kör det ihop sig tevemässigt. Handboll på trean, Mandelmanns på fyran och Ullared på femman. Titta på handbollen är självklart, men vilket program ska jag spela in och vilket ska jag "skita i".
Det är väldigt lätt att skapa sig problem....eller hur?
Nu har jag varit och köpt nästa veckas tevetidning vilket jag glömde igår, så ordningen är återställd..... inte vanemänniska alls, nejdå! 
Och på hemvägen tittar vi till second hand....för det är ju tisdag.
Tomhänt tog jag mig därifrån, mellanlandade hemma för att hämta tulpaner och en ask praliner och fortsätta ner till kompisen som ligger på sin soffa och har mycket ondare än vad jag har. Just nu och ett tag framöver......
Muskelskada  runt höften, som inte var/är att leka med, hoppas bara hon har fortsatt tålamod att vila, som doktorn ordinerat. 
Nu tar vi oss an tevetablån.........och en kopp kaffe.
 
Dagens utsikt, när det ljusnat.......inte alltför illa (trots snön).
 
Invigning av nyaste matlådan, med korvgryta.......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0